Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 13. září 2015

Bylinkový kurz II

Všechny vás po dlouhé době  zdravím a doufám, že si užíváte krásné babí léto.
Dnes je u nás počasí jako vymalované, skoro žádný mráček - prostě nádhera.

Včera jsem byla na pokračování bylinkového kurzu. Opět super, zase se nás tam sešlo šest ženských a musím říct, že jsme za celou dobu kurzu  pusy nezavřely. Naše lektorka měla opět co dělat, aby se vůbec dostala ke slovu. Spousta informací ohledně bylinek střídala spousta informací ze života, proběhly i nějaké recepty, prostě super.
Zakoupila jsem si i sazenice, tentokrát KOPRETINY ŘIMBABY A SLÉZU MAURSKÉHO, které půjdu teď po obědě zasadit a budu doufat, že přežijí mou (ne)péči.

Jak jsem se dozvěděla, sléz ( jako všechny jeho druhy ) slouží jako léčivé rostliny již od starověku.
Je to krásná dekorativní bylinka, která nám může zdobit zahradu od konce jara až do podzimu. Má nádherné fialové květy, které se dají snadno sbírat a sušit.
Tato bylinka patří mezi základní rostliny k léčení poškozených sliznic. A to prý jak v plicích tak v trávicím traktu. Používá se při kašli a zánětech průdušek, žaludečních vředech a zánětů střev.
Dá se používat bez jakéhokoli omezení a užívat ji mohou jak malé děti tak i starší lidé.

Takže uvidím jestli se příští rok nějakých květů dočkám a nasuším.

Čaj se připravuje ze 2 čajových  lžiček, které zalijeme 1/2 litrem vroucí vody a necháme je vylouhovat. Pijeme po doušcích během celého dne.

A takhle vypadá sléz v plném květu. Obrázky jsem musela stáhnout z internetu, já mám pouze sazeničku a tam by jste fialové květy hledali marně. Zajímavostí u této bylinky je, že přestože jsou květy fialové, čaj z nich má modrou barvu. Ale o tom se snad přesvědčím až příští rok, pokud bylinka přežije zimu, která má být v tomto roce docela tuhá.








zdroj: google

Je to takový malý tip na zahradu, pokud chcete bylinku, která je zdraví prospěšná a zároveň dekorativní.

Přeji všem krásnou neděli
vaše EvaLuna

4 komentáře: