Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 11. října 2015

Za pět minut dvanáct

Už se asi 14 dní chystám na sběr šípků, ale znáte to. Buď není čas, nebo není na sběr vhodné počasí. Tím myslím, že začne pršet zrovna když si říkáte, že dneska by to mohlo vyjít.
Takže první a nejdůležitější věc je najít  někde ve svém okolí keř šípků. O tom jsem sice věděla, ale jak jsem psala výše, buď není čas nebo vám přijde do cesty sama příroda.
Včera nastal konečně den " D ". Dokonce jsem našla nečekaného pomocníka - mladší synek se uvolil, že půjde matce pomoct a věnuje jí asi hodinku svého času. A myslím, že byl již nejvyšší čas. V noci už začíná být pěkná zima a noci kdy začne v noci mrznout se kvapem blíží.

No a protože jsme šípků sesbírali na jednu lísku celkem dost, rozhodla jsem se, že nějaké zkusím usušit v horkovzdušné troubě  a nějaké nechám na usušení přírodní cestou.





Takže horkovzdušná trouba nastavená na teplotu 50 stupňů je v pohotovosti a já jdu na věc !!!
A proč jsem si vlastně šípky letos poprvé natrhala ? Určitě na čaj, hodně čaje. Podzim a zima přináší spoustu nachlazení a vitamín C obsažený v šípcích připraví náš organismus na jeho posílení.



Všem přeji krásnou slunečnou neděli
vaše EvaLuna






Žádné komentáře:

Okomentovat