Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 9. srpna 2015

Výlet do Horšovského Týna

Všechny vás zdravím a přeji vám, aby jste extrémní teploty co panují venku zvládali co nejlépe.
V pátek jsme se s manželem rozhodli udělat si výlet na zámek v Horšovském Týně. Vyjeli jsme hned ráno, ale i v devět hodin bylo takové horko, že jsem byla na pochybách, jestli máme opravdu jet.
Nakonec jsme se rozhodli, že pojedeme a rozhodně jsme nelitovali.
Zámek v Horšovském Týně je nádherně opravený a je opravdu na co se dívat.
Horšovský Týn byl původně biskupský hrad založený před polovinou 13. století. V roce 1547 vyhořel a poté byl přestavěn v renesanční sídlo. V letech 1623 - 1945 byl tento zámek majetkem rodu Trauttsmandorffů. Od roku 1945 kdy byl na základě Benešova dekretu zkonfiskován přešel do majetku státu. Tolik jen pár vět k zámku, protože koho by zajímala jeho historie najde si ji na netu.

Protože štěstí přeje připraveným, po příchodu do zámku jsme se k naší radosti dozvěděli, že prohlídka právě začíná. A tak jsme zakoupili lístky a vyrazili se skupinou dalších návštěvníků.
Já jsem samozřejmě měla připravený foťák v pohotovosti, ale slečna průvodkyně nám oznámila před vstupem do první místnosti, že kdo si nezakoupil lístek aby mohl fotit, má smůlu. Musím se přiznat, že to mě ani ve snu nenapadlo. Takže mám fotky zámku pouze z exteriéru.


Náměstí, no není to nádhera ?


A tady pohled na zámek


Tady se šlo přes most, ve stínu se pásly kozy, ale podle vypálené trávy už nebylo moc co spásat



Nádvoří



Kašna








Kostel




A protože jsme měli hlad, zašli jsme si na něco dobrého do restaurace


Denní menu byl řízek a brambory, segedínský guláš nebo palačinky s tvarohem.
Můžete hádat co vyhrálo u mě. Palačinky byly výborné, k tomu točená kofola - moje chuťové pohárky byly spokojené.
V restauraci byl příjemný chládek a tak se nám z restaurace ani nechtělo ven. Na náměstí kde jsme zaparkovali auto nebyl žádný stín, a tak když jsem otevřela dveře od auta vzduch se v něm tetelil jako na Sahaře.
Cesta zpátky nebyla v tomhle vedru nic moc, zvlášť když nemáte klimatizaci, ale dali jsme to.
Sice asi padaly mouchy za letu horkem, ale vidina studené sprchy doma nám dodávala sílu.
Ale v každém případě výletu nelituji a jestli někdy pojedete kolem, návštěvu zámku můžu vřele doporučit.
To byla taková tečka za mojí dovolenou, která dnes končí.
Přeji krásnou neděli, na internetu píší že se má dnes ochladit na pouhých 32 stupňů :):):)
tak si to " ochlazení " všichni užijte.
všechny vás zdraví
vaše EvaLuna

2 komentáře: