Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 15. srpna 2015

Konečně .....

Všechny vás zdravím. Nevím, jestli už to vedro přestalo samou přírodu bavit, ale světe div se, včera v noci u nás byla bouřka a dokonce i sprchlo !!!! Proudy vody se sice nevalily, ale každá kapka vody dobrá. Ze samé radosti z mírného ochlazení jsem si dnes stoupla k troubě a upekla koláč.
Včera přinesla kolegyně do práce vynikající švestky tak jsem dnes udělala jen takovou rychlovku
( zase tolik se neochladilo abych stála celé dopoledne u trouby).

Také dnes byl oběd jen takového lehčího ražení. Pořád se nemůžu nabažit bylinek na balkóně a jak se naskytne příležitost tak si jdu nějakou uškubnout. Dneska byl na řadě rozmarýn a česneková tráva. Ta chudinka nestačí ani dorůstat.

Ale z čeho mám opravdu radost je BOBKOVÝ LIST nebo-li vavřín. Opravdu krásně se rozrůstá a dělá mi na rozdíl od majoránky která to vzdala a úplně uschla radost.





No nestihla jsem to .....







Bobkový list nebo-li vavřín ušlechtilý je již od starověku symbolem slávy a vítězství.
Já jsem ho sice začala pěstovat ze zcela jiných důvodů než je výroba věnce na hlavu nebo kolem krku, protože praktická žena se ve mně prostě nezapře  -  a to do kuchyně. Myslím si, že mít svůj vlastní sušený bobkový list je prostě super. Tak jenom doufám, že se mu bude dařit jako dosud až letní teploty přestanou být letní, ale hlavně ho podle rad zkušených asi budu muset přesadit. Jak jsem zjistila čtením chytrých rad na internetu, je s podivem, že mi vůbec takhle krásně roste. Špatná zemina, špatný květináč .... Že by kouzlo osobnosti ?????

Krásnou sobotu vám všem přeje
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat