Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 17. května 2015

Doktore, fofrem, jde o život !

To je název knížky, kterou jsem přečetla v pro mě poslední době rekordně krátkém čase. Když jsem byla naposledy v knihovně, přidala jsem jí k vybraným knížkám úplnou náhodou. A rozhodně jsem neprohloupila !!!!  Ovšem nečekejte žádné drama ani kriminální zápletku. Knížka je z prostředí malé irské vesničky a trošku svým stylem připomíná knížky od Jamese Herriota, kterého jsem četla před dávnými a dávnými lety.
Je to pohodové čtení, u kterého se zasmějete a odreagujete. Ve čtvrtek jdu knížku vrátit a budu se pídit po dalším díle. Doufám, že ho budou mít.
Takže pokud někdo bude hledat odpočinkovou knížku na dovolenou, vřele doporučuji.




DOKTORE, FOFREM, JDE O ŽIVOT je poutavý kaleidoskop komických příběhů plných laskavého humoru a životní moudrosti, irská obdoba francouzských ZVONOKOS. Barry, čerstvý majitel univerzitního diplomu, získal první zaměstnání... nic zlého přitom netuše. Bude asistentem praktického lékaře v Ballybucklebo! Tuhle vesničku málem nenajde na mapě, ale na místě zjistí, že nechce žít nikde jinde než tady – v srdci smaragdových kopců a údolí severního Irska. Pak se však poprvé setká se svým šéfem, doktorem Fingalem O´Reillym. Tenhle starší muž, jehož základním ponaučením je „nikdy pacientům nedovol, aby ti přerostli přes hlavu!“, má velmi svérázné metody. Je prchlivý O´Reilly šarlatán prvního řádu, anebo naopak ten nejlepší učitel, od kterého Barry získá mnohem víc, než se kdy naučil na fakultě? Ať už tohle dopadne, jak chce, po seznámení s O´Reillyho pacienty – mezi nimiž se najdou opravdu rázovité figurky – je mu jasné, že minimálně o životě, a nejspíš i o lásce se tady dozví víc, než kdy doufal. 
zdroj: internet



A to je z dnešní neděle vše
všechny vás zdraví
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat