Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

čtvrtek 25. prosince 2014

Pracny mojí babičky

Nejprve bych chtěla vám všem popřát krásné vánoční svátky.
Štědrý večer už je za námi, Ježíšek naježil dárečky a tak se můžeme v klidu věnovat povalování u televize a sledování pohádek nebo krátké procházce po obědě, aby nám vytrávilo a nebo těšení se z dárečků, které jsme pod stromečkem dostali. Návštěvám rodičů, příbuzných a kamarádů a nedívat se přitom na hodinky jako když chodíme do práce a totálně nestíháme. Možná mluvím za sebe, ale z ohlasů v mém okolí mám pocit, že v tom nejsem sama. Doba je hektická a tak nějak zrychlená.
Počasí sice vůbec nevypadá jako vánoční, ale nám řidičům to asi nevadí. Já jsem naopak šťastná jako bleška když ráno přiběhnu na poslední chvíli k autu a nemusím odmetat sníh ani seškrabávat ledovou krustu z oken. Takže milovnicím zimy se omlouvám, ale tenhle průběh zimy je pro mě prostě ideální.
Dnešní příspěvek je tak trošku jak se říká " s křížkem po funuse" ale dřív na něj prostě nedošlo.

Do práce jsem přinesla vánoční cukroví a světe div se, nejvíce ohlasů bylo právě na pracny. Zjistila jsem, že se ve spoustě domácností nepečou. U nás doma se jich naopak pečou dvě dávky, protože naše rodina je perníčková a také pracnová.



Pracny už jsou pěkně odleželé a rozpadají se v ústech. A také mizí rychlostí blesku.

a pokud by se chtěl někdo inspirovat na příští Vánoce, tady je recept:

PRACNY MOJÍ BABIČKY

24 dkg hladké mouky
10 dkg nastrouhaných vlašských ořechů
18 dkg másla
14 dkg moučkového cukru
2 zrnka tlučeného hřebíčku
špetka skořice
citronová kůra
3/4 prášku do pečiva
1 lžička kakaa
2 žloutky

a potom už jen vypracujeme těsto, které zabalíme do potravinové fólie a necháme do druhého dne odležet v lednici.
Mačkáme do formiček, které si poprvé raději vymažeme tukem a pečeme v předehřáté troubě na horkovzduch na 150 stupňů. Já jsem letos udělala do velkých formiček a pekla jsem asi 16 minut.

Přeji všem pohodový zbytek vánočních svátků v kruhu rodiny a přátel.
vaše EvaLuna


2 komentáře: