Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pátek 27. prosince 2019

Ořechové jetelíčky

Adventní svátky jsou úspěšně za námi, doufám, že jste si je všichni užili podle svých představ v kruhu rodiny a blízkých přátel.
Zapisuji na blog recept na ořechové jetelíčky, které jsem pekla letos poprvé. Dostala jsem od kolegyně z práce její léty prověřený recept, takže proč je nezkusit.
S těstem se krásně pracovalo a protože mám alergii na lískové oříšky, byla u nás verze z vlašských ořechů. Navíc jsme měli ještě loňskou úrodu a bylo třeba ji zpracovat. Mami mi vyloupala ořechy, takže o ně letos nebyla nouze.




Těsto:
18 dkg mletých ořechů
16 dkg moučkového cukru
1 lžíce strouhanky
1 vejce

Vše suché smícháme, přidáme vejce, promícháme a necháme odležet.
Já jsem nechala přes noc jako všechna těsta.

Druhý den jsem tvarovala vždy 3 kuličky k sobě. Dělala jsem velikost cca 1 - 1,5 cm, protože těsto v troubě ještě lehce zvětší svůj objem.
Slepila jsem kuličky k sobě, pomazala bílkem a navrch dala vlašský ořech. Znovu pomazala bílkem kolem ořechu, protože potom drží na cukroví a nespadne.

Pekla jsem na pečícím papíru na horkovzduch asi 15 minut při teplotě 130 stupňů ( tedy spíše zvolna ). Na tuhle dávku bylo asi 2,5 plechu, záleží na tom, jak velké kuličky budete dělat.

Dnes je u nás venku jako na jaře, sluníčko svítí, je opravdu nádherně. Sílu sice ještě nemá, ale hned je ten den veselejší.

Přeji vám krásný páteční den ( tedy doufám že je pátek ).
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat