Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 4. května 2019

Modřenec

Neznám ve svém okolí asi nikoho komu by na jaře nezdobil zahrádku.
Je to mrazuvzdorná trvalka, která se množí cibulemi.  Řekla bych, že někdy stačí opravdu málo, třeba spadlá cibulka když jedete vyvézt kolečko ze zahrady a modřenec se sám uchytí v půdě a zakoření. Neumím si jinak totiž vysvětlit že jich mám pár i v trávníku. Určitě jsem je tam nesázela.
Modřenec vytváří přízemní růžice, které mají tmavě zelenou barvu listů. Květ bývá nejčastěji tmavě modrý ve tvaru šištice. Vím, že existují i v bílé, žluté a růžové barvě, ale ty na zahradě nemám.
Po odkvětu se nesmí ( ostatně jako skoro všechny cibuloviny ) stříhat ani listy, ani květy. Je to kvůli tomu, aby se nám živiny z rostliny stáhly do cibulky.
Modřenec můžeme ostříhat až když jsou všechny jeho nadzemní části úplně suché.

Vyhovuje mu slunečné stanoviště, snese i polostín a má rád sušší a ne příliš přemokřenou půdu.
Pokud někomu chceme darovat modřenec, stačí mu dát na podzim pár cibulek, které se sází 6-8 cm hluboko. Víc se o něj starat nemusíme.

Mně už na zahradě skoro odkvetl, ale mám ho ráda, protože mi vždycky na jaře rozsvítí záhonky.




A jak je to u vás ? Také ho máte na zahradě ????

Hezkou i když trošku studenou sobotu vám přeje
vaše EvaLuna

PS: na Seznamu dnes psali, že v Německu sněžilo !!!! No nazdar.

3 komentáře:

  1. Taky mi zahrádku modřenec krášlí. No nazdar jsem si řekla včera, když jsme odjížděli za sněhové vánice z našeho loutkového představení z chaty Řehačka (okres Trutnov-). Ale sjeli jsme kousek níž k nám a to už jen pršelo.
    Klidnou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Modřenec mám moc ráda a mám ho čím dál tím víc. Množí se snad sám:-).
    Hezký den
    Jindra

    OdpovědětVymazat