Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 11. května 2019

Hořec

je další ozdobou mého záhonku. Jedná se o trvalku. Já jsem ten můj koupila víceméně náhodou a určitě jsem neprohloupila. Je prostě nádherný a na záhonku naprosto nepřehlédnutelný.
Můžeme ho množit semeny, ale to je spíš vyšší zahradnická, takže pro nás amatéry přichází v úvahu pouze množení dělením. Google říká, že já mám hořec bezlodyžný.
Mám totiž krásnou tmavě modrou barvu, květy mají nálevkovitý kalich, jehož cípy jsou zúžené a zářezy mezi nimi blanité. Koruna je zvonkovitě nálevkovitá a v ústí tmavozeleně tečkovaná.

Hořec miluje světlo a teplo, takže je ideální zasadit ho někam, kde se mu dostává obojího.
Já ho mám tedy spíše v polostínu, ale zatím to vypadá, že si nestěžuje. Uvidíme časem.
U nás z volné přírody takřka vymizel, takže pokud na něj někde náhodou narazíme, nesmíme ho vykopávat. Patří totiž mezi ohrožené druhy a tím pádem nám hrozí pokuta. Přiznám se, že mně by tohle nikdy nenapadlo, ale lidé jsou různí.
Hořec kvete na zahrádkách v období mezi květnem a červnem, mě kvete právě teď.
Internet píše, že bych ho měla přihnojovat pravidelně tekutým hnojivem což nedělám, asi na tom budu muset zapracovat. Moje mami po něm hrozně touží, takže v červenci jí kousek odkopnu a chlapec poputuje  o zahrádku dál.




Včera jsem byla sekat na zahradě trávu a opět jsem se na něj nemohla vynadívat.

Dnes u nás prší, takže můj posekaný trávník dostane svůj zasloužený díl vláhy.

Hezkou sobotu vám všem
přeje vaše EvaLuna



4 komentáře:

  1. Hořec má úžasnou modrou barvu, také jsem si ho před dvěma roky koupila, ale bohužel letos ho nikde v záhonu nevidím, zřejmě to přes zimu zaklopil...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, tak to je škoda. Snad na něj zase někde narazíš. Děkuji za komentář a přeji hezký den.

      Vymazat
  2. Mám dva druhy, jeden vzpřímený a druhý popínavý.
    Je to nádherná skalnička, která svými barvami svítí na dálku, také si hýčkám a nedám na něj dopustit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popínavý ??? To vůbec neznám, ale já mám v kytičkách obrovské mezery. Zkusím vygooglit🤔díky za tip. Přeji hezký den.

      Vymazat