Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 10. září 2018

Štrůdl podle babičky


Včera jsem se mihla na zahradě, potřebovala jsem si tam něco odložit ( kytky ze zahradnictví Erica )
musím vymyslet kam ty chudinky zasadím. Místo už tam není žádné, ale co, chryzantémy dám do truhlíku, vřes je malej, někam se vejde, no a tu trávu ještě někam natlačím. Je hezká, bude dělat parádu.
Ale abych se dostala k jádru pudla. Hodila jsem řeč se sousedkou a ta mi nabídla jablka. Má jich plný strom a neví co s nimi. A tak jsem si jich vzala pár na buchtu a pár na jablko-hrušková povidla.
Hrušky totiž dneska přinesla kolegyně do práce.
A konečně k tomu štrůdlu.
Spojila jsem dva recepty a výsledek je luxusní štrůdl s pudinkem. Včera jsem nemohla najít recept a tak jsem pátrala na blogu a také ho nenašla. A tak než ho zase někam založím, zapíšu si ho raději
do receptů.

Těsto:

42 dkg hladké mouky
sůl
2 žloutky
1 Hera
2  lžíce octa
10 lžic vody

Všechno smíchám v kuchyňském robotu, ideálně nechat v lednici zabalené do potravinové fólie trošku ztuhnout. S těstem se pak lépe pracuje.
Těsto rozdělíme rovným dílem na dva kusy. Jeden díl vyválíme a pomocí válečku přeneseme na plech na pečící papír. Posypeme kokosem, piškotovými drobečky nebo strouhankou jak je kdo zvyklý. Dáme jablka, nakrájená na malé kousky, která jsme osladili a promíchali se skořicí.


Na ně nalijeme pudink. Dva vanilkové pudinky uvaříme spolu s vanilkovým cukrem a dvěma lžícemi krystalového cukru ve 3/4 litru mléka. Nalijeme na jablka.


Vyválíme druhou placku a opět přeneseme pomocí válečku na první placku.


Já ještě zarovnávám strany rádýlkem, obě se spolu krásně spojí a pudink potom nevytéká. Propíchám nožem nebo vidličkou aby mohla utíkat pára a peču dozlatova jako klasický štrůdl. Po vytažení z trouby pomažu máslem, těsto krásně změkne a posypu cukrem. Když štrůdl vychladne, dám ho do lednice uležet do druhého dne.


A tady už je štůdlík v řezu.


A ještě se musím pochlubit jak mi krásně kvetou slunečnice, které jsou doslova rájem pro čmeláky a včely. Tak ať jim chutná.
.



 Hezký večer vám všem přeje
vaše EvaLuna







Žádné komentáře:

Okomentovat