Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 12. září 2016

Šuškarda

Sousedka upravovala záhony na zahradě a přišla za mnou s nabídkou, která se neodmítá. Prý jestli bych nechtěla šuškardu a motýlí keř. Popravdě, vůbec jsem neměla zdání o čem to vlastně mluví. Motýlí keř znám, ale šuškardu ???? Ale řekla jsem samozřejmě, že ano.
Na googlu jsem si našla, že šuškarda neboli zhorakvět je vytrvalá květina, která získala své jméno díky způsobu jejího kvetení. Květenství se totiž vytváří nejdříve od vrcholu. Uvidíme, vyzkoušíme jestli se jí u nás bude líbit. Její hlízy jsou prý vyhledávanou potravou pro hraboše tak doufám, že se jí u mně tyhle potvory vyhnou. Ideální je sadba v září, což jsem naprostou náhodou splnila.



 zdroj google

Takhle nějak by měla šuškarda vypadat když kvete.



U mě to zatím vypadá takto. Až se trošku uchytí tak jí ostříhám a budu se modlit, aby mi jí nesežrali hlodavci. A barva květů ? Nevím, dostala jsem ji již odkvetlou. Bude modrá nebo růžová ???? To bude překvapení, zapomněla jsem se totiž sousedky zeptat.


 A takhle krásně mi letos podruhé rozkvete kleopatřina jehla.


Ani jsem nečekala, že se ještě jejích květů letos podruhé dočkám.



A hledíky mi také dělají jenom samou radost.
Zahrádečka moje budoucí krásná, tedy snad.

Všechny vás zdravím
vaše EvaLuna


2 komentáře:

  1. Pááni, zahrádku máš jak ze žurnálu:-) Krásně to kvete a příští rok bude ještě víc:-) U nás pomalu zahradu předěláváme na květinovou, přece jen ty slimejši jsou potvory. Tak musím vybrat něco, co jim nešmakuje ... asi něco s trny:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko,děkuji za komentář. Slimejši jsou potvory, to s tebou naprosto souhlasím.

      Vymazat