Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 3. září 2016

Boj s přesličkou

mám problém, a to z mého pohledu dost velký.Od sousedů se ke mně nikým nevítána a nikým nezvána začala stěhovat přeslička. Mají tam totiž opravdu velký lán, skoro to vypadá, jako by u nich bylo přesličkové pole. A bohužel, už to skoro stejně tak vypadá u mě na zahradě. Přesličky se úspěšně derou všude a nehledí nalevo, napravo. Ze začátku jsem se jí snažila vytrhávat, ale zjistila jsem, že v tomhle boji vyhrává přeslička na plné čáře. Má totiž tak hluboké kořeny, že jakýkoli pokus o její vytržení ze země se totálně míjí účinkem. A protože už to na zahradě začíná vypadat jako v přesličkovém ráji z období druhohor, rozhodla jsem se tím začít něco dělat. Vím, že je to v podstatě šikovná bylinka, ale pouze v případě přesličky rolní. A protože nejsem žádný přesličkový odborník, rozhodla jsem se, že se v jejím případě nebudu pouštět do žádných větších akcí. Tedy vlastně jenom do jedné - potřebuji se jí zbavit !!!

A když nepomáhá obyčejné vytrhávání, zkusím nasadit silnější kalibr. Sice jsem proti používání chemie na zahradě, ale zřejmě nebude jiné cesty. Zakoupila jsem tedy přípravek, který se jmenuje GARLON, ředí se vodou a přeslička se s ním jednoduše postříká. Toť teorie, praxe bude trošku složitější, protože mi prorůstá celým mým květinovým záhonem. A protože bych o moji květenu nerada přišla, zřejmě mi nezbude nic jiného, než vzít do ruky štětec a každou rostlinu jednu po druhé opatrně přetřít, a doufat v lepší zítřky.........






A ještě jedno překvapení. Dostali jsme od známých tohle cosi. Když jsem to uviděla, moje první reakce byla, že je to nějaký nový druh papriky. Nebyla jsem daleko od pravdy.
Jedná se o paprikookurku. Správný název je AČOKČA, známá pod pojmem mexická okurka.
Mladé plody ačokči prý mají za syrova hráškovou chuť. Dají se použít do salátů, přidat do guláše - což asi bude můj případ a nebo do zeleninových polévek. Proč ne. Dnes budu dělat guláš, tak tam určitě pár těchto ačokčí přidám. 







 A co vy ? Mátě nějakou zkušenost s pěstováním téhle zeleniny ?

Přeji všem krásný den
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat