Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 1. března 2015

Vepřová panenka na rozmarýnu

Bylo nebylo, minulý týden mi udělal chutě kolega z práce, který dělal panenku na rozmarýnu a dle jeho slov to bylo vynikající. A protože už opravdu nevím co bych vařila, chytla jsem se nápadu jako tonoucí stébla. Okamžitě jsem ho poprosila, aby mi přinesl dvě snítky této bylinky, abych kvůli jednomu obědu nemusela kupovat celý pugét. Svůj úkol splnil na jedničku a bylinku přinesl .V pátek jsem zakoupila dva kusy vepřové panenky, což se ukázalo skoro málo, ale k obědu nám to stačilo. Přeci jen jsme typy, co maso a obzvláště takové můžou jíst pořád. A tak jsem v sobotu naložila plátky panenky do olivového oleje, opepřila, ale nesolila. Dnes jsem panenku vyndala, osolila a dala orestovat. Dvě snítky rozmarýnu jsem tam přihodila také, po orestování jsem podlila trochou vody, strčila do pece na 175 stupňů a nechala žít svým životem. Když byla panenka hotová, snítky jsem vyhodila a šoupla do pece hranolky, které už jsme neměli ani nepamatuji. Jako další přílohu jsem udělala zeleninku osmaženou na másle, domácí tatarku a oběd byl hotov. Nemusím asi ani psát, že propukly pravé orgie, chlapi si přidali všechno co zbylo a mě zůstaly oči pro pláč, protože nic nezbylo. Ale musím říct, že jsme si všichni pošmákli i s vědomím, že vidět tohle paní doktorka Cajthamlová, tak bude blízko nervovému zhroucení. 





Jako pišingr jsem upekla jablečný koláč a bylo hotovo.


Kdyby jste si ho někdo chtěl upéct, tady je recept:
http://unavenavarecka.blogspot.cz/2015/01/ciambella-di-mele.html

A ještě k té rozmarýně co nám dnes polechtala chuťové pohárky:
zdroj internet

Jedinečné uplatnění má rozmarýna v kuchyni, a to čerstvá i sušená, neboť aroma si dobře zachovává. Nejlepší jsou křehké mladé výhonky a lístky sklizené před rozkvětem, které je třeba najemno nasekat. Ovšem i květy jsou lahodné a hodí se jako ozdoba mnoha pokrmů a dezertů, lze je kandovat, přidávat do džemů. Listy skvěle doplní tučná masa, jako vepřové, kachní, skopové. Hodí se i k pokrmům z brambor, k sýrům, do těstovin a na pizzu, do nádivek, přidávají se do klobás. Voňavé odrhnuté větvičky lze použít jako grilovaní jehly.
Vůně a chuť rozmarýny je velmi intenzivní, proto stačí přidávat do pokrmů menší množství. Kulinářským zážitkem je i rozmarýnový ocet a olej. 
Takže bylinkám zdar a bylinkám s dobrým masíčkem 2x !!!!
A to je dnes vše
přeji všem krásnou neděli
vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. Jéžiš, takhle pozdě v noci mi dělat chutě, to fakt není fér.-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Já za to Ajko nemůžu .................

    OdpovědětVymazat