Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 9. listopadu 2014

Šnečku, šnečku

Dnes vám nabídku recept na skořicové šneky, který jsem kdysi našla na netu a které jsem si uložila, až jednou ..........
Takže ne, nejsme gurmáni a nepojídáme šneky ze zahrady, ale z kynutého těsta. Proto mi trvalo takovou dobu, než jsem se k tomuto receptu odhodlala. Nemám moc v oblibě kynutá těsta, protože mi přijde proces kynutí zdlouhavý a mě nebaví čekat až těsto vykyne.
Ale dneska přišel konečně den " D " a já se do nich s vervou pustila.
A tady je výsledek.





Výsledek je naprosto luxusní pišingr ke kávě, jak všem buchtám a moučníkům říká můj mladší syn.

Recept je jednoduchý a doslova za pár korun:

SKOŘICOVÍ ŠNECI

400 g hladké mouky
25 g čerstvých kvasnic
250 ml mléka
trošku soli
45 g krystalového cukru
75 g rozpuštěného másla

Náplň:
75 g rozpuštěného másla
45 g krystalového cukru
1 vrchovatá lžíce skořice
1 lžíce vanilkového cukru

Rozpuštěné máslo smícháme s cukrem a zalijeme kváskem z mléka a droždí. Pomalu přisypáváme mouku a vznikne nám těsto, které nesmí být moc tuhé, protože by šneci byly příliš sušší. Necháme asi hodinu kynout na teplém místě.
Mezitím si připravíme náplň z rozpuštěného másla, skořice a cukrů. Náplň nám mezitím než těsto vykyne trochu ztuhne a tak je vše připravené.

Vykynuté těsto rozválíme na placku, pomažeme náplní a krájíme na asi 2 cm široká kolečka. Necháme kynout asi půl hodiny na plechu vyloženého pečícím papírem. Potom potřeme rozšlehaným vajíčkem do kterého kápneme trochu vody. Potřené šnečky posypeme hnědým krystalovým cukrem. 
Pečeme v předehřáté troubě na 175 stupňů cca 11 minut. Ale samozřejmě záleží na typu vaší trouby.
Je třeba šnečky hlídat, aby vám nakonec místo skořice nevoněly Afrikou.

A to je dnes vše.

Přeji všem krásný zbytek neděle a všechny vás zdraví
vaše EvaLuna






2 komentáře:

  1. Kynuté těsto dělám to co nemusí kynout, ale zrovna na šneky to nejde:-)))

    OdpovědětVymazat