Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 31. května 2020

Příště to chce víc utáhnout .........

Moje předsevzetí, že budu o víkendu makat na zahradě vzalo za své hned, jak začalo v pátek pršet. Nějak mi to tentokrát nevadilo. Začala jsem brát B komplex a čekám, až v sobě budu mít zvýšenou hladinu vitamínu B. Dohnal mně k tomu sběr klíšťat ze zahrady. Čtyři kousky za 14 dní už je pěkná sbírka a já z ní nemám vůbec žádnou radost. Nebyla žádná pořádná zima, a tak tyhle potvory nevymrzly.
Tak přišla na řadu knížka a pečení. Aby bylo kromě knihy něco ke kávě.😉
Na něco s mákem už jsem měla chuť nějakou dobu a tak byla volba jasná. Upeču kynutý makovec a hotovo. A jak jsem řekla, tak jsem taky udělala, tedy upekla.





Těsto výborný, náplň výborná, jenom to chtělo víc utáhnout. U závinu vznikla mezera mezi těstem a náplní. Na chuť to nemá vliv, jenom ta estetika trošku pokulhává. Příště ( třeba za rok ) si na to musím vzpomenout a těsto víc utáhnout !!!

Jak jsem psala, víkend byl ve znamení čtení. To už se mi nestalo ani nepamatuju. Vytáhla jsem z knihovny starou Erskinovou, kterou jsem kdysi četla, ale tak úplně jsem si nepamatovala jak to dopadlo. Za mně má Erskinová lepší esa v rukávu, ale dalo se.




Jo a ještě recept kdyby měl někdo chuť. Je opět z Instagramu a opět od paní Burianové.
Ona má totiž výborné recepty a já je pomalu zkouším.

Takže na tenhle Makovec s makovou-povidlovou náplní budete potřebovat:

500 g hladké mouky ( já jsem dala půl na půl s hladkou špaldovou )
250 - 270 ml vlažného mléka
20 g kvasnic
2 lžíce krupicového cukru
špetka soli
2 žloutky
5 lžic rozpuštěného másla

Zaděláme klasicky kynuté těsto a necháme kynout.
Mezitím si připravíme nádivku:

200 g mletého máku
250-270 ml mléka
100 g švestkových povidel
cukr - dala jsem asi 5 lžic moučkového cukru
citronová kůra
skořice


Uvařila jsem mák s mlékem, přidala povidla, cukr, citronovou kůru a skořici.
Pořádně promíchala a dala vychladnout.

Vykynuté těsto jsem rozdělila na dva díly, rozválela na tvar obdélníku a potřela náplní. Jeden díl jsem upekla v obdélníkové formě ( 30x11 cm ) co v ní peču toustový chléb a druhý díl jsem dala do bábovkové formy. Obě formy jsem před pečením vymazala máslem. Těsto ve formách jsem potřela rozšlehaným bílkem a nechala ještě asi 20-25 minut kynout. Pekla jsem v troubě na horkovzduch při 150 stupních asi 35 minut. Po vytažení z trouby jsem těsto potřela rozpuštěným máslem a nechala vychladit. Na závěr jsem posypala oba výtvory moučkovým cukrem.

Hezký zbytek neděle vám všem přeje
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat