Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 24. května 2020

Pizza chléb

Tenhle chléb od p. Petry Burianové, vítězky pořadu Peče celá země jsem objevila na jejím Instagramu ( pod značkou bududub ) a hned mě lákalo ho vyzkoušet. Na dobroty mám nos, jenom to s nimi většinou nedotáhnu do finále. V překladu to znamená, že si uložím recept a tím to pro mě zvadne. Ale tohle mně lákalo moc a navíc jsem v období největší koronavirové krize pekla a pekla.

A protože už jsem tenhle chléb pekla 2x, je jasné, že musí být moc dobrý.



Recept:

30 dkg hladké mouky
1 sáček sušeného droždí
20 dkg vlažné vody ( 2 dcl )
3 lžíce olivového oleje
1 lžička cukru krupice
1/2 lžičky soli

A to je všechno. Do vlažné vody s troškou cukru jsem vysypala droždí, zamíchala a nechala vzejít kvásek. Ten jsem potom vylila do připravené mouky kam jsem přidala všechny další ingredience, zadělala těsto a nechala kynout asi 40 minut pod potravinovou fólií, aby těsto neokoralo.

Mezitím jsem si připravila náplň z jedné zakysané smetany, kterou jsem osolila, opepřila a přidala dva stroužky nastrouhaného česneku. Vykynuté těsto jsem vyválela rovnou na pečícím papíru do kruhu. Náplň jsem namazala skoro po celém kruhu asi dva cm od okraje se náplň nedává, protože těsto zahneme na okraj, posypala nakrájenou šunkou, jarní cibulkou, rajčaty, žlutou paprikou a zasypala nastrouhanou Goudou. Nahoru jsem nasypala koření na pizzu a výtvor jsem přesunula i s pečícím papírem na plech. Pečeno v horkovzdušné troubě při 150 stupních asi 50 minut.

A ještě se musím pochlubit jedním úlovkem, tentokrát ze zahrady.
Kosatec trávovitý, zasazen loni, radost dělá právě teď. No není to nádhera ????
A to, že mi vykvetl je zázrak.
Takže hip, hip, hurá😊



A to je pro dnešek vše.
Hezký večer vám všem přeje
vaše EvaLuna




4 komentáře:

  1. Vypadá to hodně dobře.Zkusím! Ale co nejdříve. Mám to taky tak. Recepty si s nadšením vytisknu a ?... ne vždy zrealizuji :-))) Ale tento pizza chléb mne tedy láká.
    Kosatec je moc hezký. Já mám takové ty normální taky modré a pak velké žluté.
    Klidný den!
    Hanka(bavi-mne-to.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani určitě vyzkoušej, je to dobrota. Kosatce velké mám také, já mám navíc i hnědou barvu. Děkuji za komentář a přeji hezký den

      Vymazat
  2. Nevypadá to vůbec špatně, ráda zkouším nové věci, tak určitě brzy zrealizuji. A kosatec je krásný, já mám také klasické, jak píše výše Hanka, už také kvetou.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, určitě vyzkoušej. Klasické kosatce mám také, ale tyhle mi dělají obrovskou radost. Děkuji za komentář a přeji hezký den.

      Vymazat