Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pátek 5. července 2019

Kohoutek věncový

je další kytičkou na zahradě. I když v mém případě se jedná spíše o kohouta. Je totiž poměrně vysoký, ale nádherný. Dělá radost nejen mě, ale i včelám a motýlům. Loni a letos na jaře jsem jeho růžice zasadila do záhonu a teď se těším z jeho nádherných květů. Množí se také samovolně semeny z odkvetlých květů, takže se nemusíme bát toho, že bychom o něj přišli. Co na něm oceňuji je i to, že nepotřebuje pravidelnou zálivku, snese i dlouhodobé sucho, nejdou na něj žádní škůdci, nemusí se hnojit a je mrazuvzdorný. Za mně ideální rostlina do zahrady.





Po odkvětu ho necháme volně vysemenit, nebo prostě jenom semínka z uschlých tobolek vytřeseme a nasypeme tam, kde ho chceme mít v příštím roce. Informace na Googlu se liší, někde píšou, že je to dvouletka, někde že trvalka. 
Já osobně zkusím růžice nechat na záhonu a uvidím jak to bude vypadat v příštím roce.
Sousedka, které se rozmnožuje je totiž určitě ze záhonu nevykopává. Zkusím a uvidím.

A co vy ? Máte ho někdo na zahrádce ?

Dnes je konečně příjemné počasí, kdyby takové chtělo vydržet celé léto , určitě bych se nezlobila.
Nějak ta vedra co nám posledních pár dnů panovala nedávám. Ještě kdyby do toho občas zapršelo a bude to značka ideál. Ale to už bych asi chtěla moc...........

Hezký sváteční pátek všem přeje
vaše EvaLuna



2 komentáře:

  1. Tak toto kvítko v zahrádce nemám a musím přiznat, že ho ani neznám. Vypadá hezky!
    Hezkou sváteční sobotu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, je vážně moc hezká a nenáročná. Děkuji za komentář a přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat