Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 7. července 2019

Bílá šalvěj

Prostě jsem jí musela mít. Jenže kde ji sehnat ? Až jednou ...........
Vešla jsem do květinářství a tam ji měli. A byla moje. Hned jsem ji zasadila a poctivě ji zalévám, protože v těchto vedrech která u nás teď panují by bez zálivky určitě nepřežila.
Zatím to vypadá, že se má čile k světu.



Není šalvěj jako šalvěj. Šalvěj lékařskou už samozřejmě na zahradě mám, už jsem ji jednou ostříhala a usušila na čaj. Spolu s meduňkou a levandulí bude určitě zpestření mého čajového jídelníčku.


O bílé šalvěji se říká, že čistí a proto se používá jako vykuřovadlo. Je to snad nejoblíbenější očistné vykuřovadlo vůbec.


Rodové jméno Salvia, anglicky sage, česky šalvěj pochází z latinského salvia/salvare, které v překladu znamená zachráním ( uzdravím ). I to o bylince hodně vypovídá. Svazek se dá koupit, ale byla jsem celkem překvapená, že nestojí pár korun.


Šalvěj se dorůstá výšky až jeden metr !!! Jestli to tak bude, bude na mém vyvýšeném záhonu kousek od oblohy. Co je velmi důležité ( hlavně pro mně ) je to, že bílá šalvěj není mrazuvzdorná a tím pádem je třeba ji na zimu přenést dovnitř. To bude u nás v paneláku asi trochu problém, ale mám ještě spoustu času ho vyřešit. Jsem ráda že jsem šalvěj sehnala jako rostlinku, protože pěstování ze semen je velmi složité a já opravdu nejsem trpělivá osoba která by čekala několik týdnů nebo měsíců až a jestli mi vůbec vyklíčí. Ve světle těchto informací se divím, že rostlinka stála necelých 80,-- Kč.

Zatím mi dělá ozdobu na záhonu a to je pro mně to hlavní.

Prodloužený víkend utekl jako voda, dnes je neděle a to znamená, že zítra jdeme opět do práce.
V noci nám malinko sprchlo, nebylo to sice nic moc, ale každá kapka se počítá.

Všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat