Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 26. srpna 2018

Cizinec z Cornwallu a hruškový koláč

je třetí kniha v řadě. Přečtená za dva dny. Hruškový koláč je samostatná jednotka na kterou také dojde. Z téhle knížky plyne poučení, že pokud chcete zachránit topícího se chlápka z rozbouřeného moře, musíte umět dobře plavat. A když k tomu ještě umíte zpívat a hrát na klavír jako naše hrdinka, je celkem jasné, že se přes všechny překážky co vám život postaví do cesty musíte dostat.
Tak, a víc neprozradím.



Anotace:

Román plný romantiky a intrik, odehrávající se na nádherném pobřeží Cornwallu.
Když je její samotářská babička již neschopná se o sebe starat sama, Gabriella se odstěhuje do daleké chaty ve Frenchmanově zátoce, která byla babiččiným domovem po celá léta. Babička Jaunty je sice uznávaná umělkyně, ale stále jí tíží vzpomínky 
na minulost – na válku a zejména na potopení lodi Lancasterie.
Vše se zdá být v pořádku, dokud se neobjeví uprostřed bouře cizinec, který hledá pomoc. Fin je okouzlen prostředím a postupem času je vtažen do života Gabe a Jaunty a objevuje s nimi jejich příběh plný zrady a otázek týkajících se identity.


A k tomu koláči.
Synek má rád hrušky, jako hodně. Kolega mi přinesl v týdnu výborné slaďoučké hruštičky, které se rozplývaly na jazyku. Měly jednu chybu, snědly se v podstatě obratem.
A protože jsem byla nakoupit v Lidlu, padl mi pohled na další hruštičky. A tak jsem synkovi koupila 4 kousky. Jenže ty se na jazyku nerozplývaly a sladké už nebyly vůbec.Tak jsem musela improvizovat. Sedla jsem k internetu, zadala do prohlížeče hruškový koláč a upekla ten, jehož recept se mi líbil nejvíc.
Navíc to vypadalo že je vyzkoušený, protože byl včetně videa na stránkách kuchařů Kluci v akci.

A tak se peklo. Nemám ho tak hezký, ani to těsto jsem neměla tak řídké, ale dostala jsem pochvalu a to mi ke štěstí stačilo. A ještě jsem udala dvě hrušky, které mi do koláčové formy stačily tak akorát.
A ten spálený okraj tam mají taky a z vlastní zkušenosti vím, že odpadne. Ještě uvidím co udělám s tou poslední chudinkou........., ale třeba než na to přijdu, změkne a bude sladká.





Recept je v odkazu níže:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10084897100-kluci-v-akci/1137-recepty/1737-krehky-hruskovy-kolac-s-mandlemi/

Hezký nedělní večer vám přeje
a všechny vás zdraví
vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. Hrušky s mandlovými plátky... to vypadá moc dobře.
    Já kdysi pekla tenhle http://werka13.blog.cz/1709/tvarohovy-kolac-s-hruskami a byl taky docela dobrý

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když nezbude ani drobek, tak je recept určitě dobrý.

      Vymazat