Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

středa 18. července 2018

Státní zámek Manětín

jsme navštívili o svátcích Cyrila a Metoděje. Na zámku současně probíhala výstava obrazů, které jsem chtěla vidět a tak jsme spojili prohlídku zámku s prohlídkou výstavy.

Manětín je kousek od nás, počasí bylo krásné, chvílemi až moc, ale užili jsme si to.
Když jsme u pokladny kupovali vstupenky, tak nám paní říkala, že už je nás na prohlídku celkem sedm kousků. Nakonec nás bylo celkem na dvě výpravy po cca 20 lidech a druhá výprava šla asi po 10 minutách za námi. Takový zájem jsem tedy opravdu nečekala.
Třešničkou na dortu byl fakt, že jsem s sebou sice táhla foťák, ale karta zůstala doma v PC, takže jsem nakonec fotila na mobil.
I to se může stát.

https://www.zamek-manetin.cz/cs/o-zamku/historie

Asi nemá cenu psát něco o historii zámku, tu si můžete přečíst v odkazu výše.
Já jeho návštěvu doporučuji, zámek je moc pěkný, může se fotit, takže jsem něco málo vyfotila a hlavně si koupila magnetku na lednici. Jestli takhle budu pokračovat, budu si asi muset koupit větší ledničku.

A tady pár fotek ukořistěných mobilem ........











A po prohlídce jsme se jeli najíst do nedalekých Nečtin.
Oběd byl výborný, takže ten výletní den neměl chybu.

Jestli někdy zavítáte na sever Plzeňska, návštěvu Manětína vřele doporučuji.

Chtělo by se mi napsat sláva, nazdar výletu, nezmokli jsem, už jsme tu, ale nebyla by to pravda.
Zastihla nás taková sprška, že jsme byli ve chvilce promoklí až na kost.
Ale v hospůdce u oběda jsme uschli a protože nejsme z cukru, nakonec to vůbec nevadilo.

Přeji všem hezký den
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. V Manětíně jsme kdysi byli (už je to minimálně deset let) a protože jsme výletovali po okolí (Střela, Rabštejn), tak už jsme zámek nestihli otevřený. Díky tobě jsem si ho tak mohla prohlédnout aspoň dodatečně.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni až zase někdy pojedete kolem, určitě ho navštivte, stojí za to.
      Přeji hezký den.

      Vymazat