Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

čtvrtek 4. února 2016

Vepřová panenka se zeleninou a rýží


Všechny vás při čtvrtku zdravím. Ráno u nás poletoval sníh, potom celý den skoro nic a při pohledu z okna kolem šesté hodiny večerní jsem byla velmi nemile překvapená. Nevím jak ostatní, ale já zastávám názor, že sníh patří na hory a tam by se měl také držet. Tak doufám, že do ráno teplota poněkud stoupne  a snížek roztaje. Ale to jsem se rozepsala o počasí a vlastně jsem chtěla psát o dnešní večeři.
Ta dnes probíhala ve stylu rychle a chutně.
Panenku jsem nakrájela na plátky, osolila, posypala kořením a zprudka opekla na oleji dozlatova až maso chytlo pěknou barvičku. Když se masíčko dostatečně opeklo aby mělo takovou barvu lahodící oku tak jsem vše přendala pěkně do zapékacího pekáčku, podlila trochou vody, přiklopila a nechala žít svým životem v troubě rozpálené asi na 170° C pěkně do měkka.
Mezitím jsem si v rýžovaru uvařila rýži. Co jsme zakoupili tento vynález jsem v podstatě bez práce při hlídání rýže a jejímu následnému připálení. Rýžovar všechno ohlídá za vás což se super.
Na trošce másla a oleje jsem pěkně do měkka orestovala zeleninu, v mém případě papriku tří barev, cibuli a asi dvě tyčinky řapíkatého celeru. V podstatě to byla zelenina co lednice dala.




A potom jsem zkusila experiment, který mi do dnešního dne zůstal skoro utajen. Na pánev jsem nalila trošku oleje, nasypala uvařenou rýži a na to nalila dvě vejce, které jsem malinko osolila a zlehka promíchala vidličkou. Rýži jsem míchala tak dlouho až byly vajíčka hotové. Byla to jen chvilka, protože rýže bylo poměrně dost a tahle úprava měla být jen na zpestření. Poté jsem do rýže přidala zeleninu i se sosíkem a přidala jsem maso, které už bylo hotové.





A to je dnes z mé kuchyně vše
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna


3 komentáře: