Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 19. července 2015

Bylinkový kurz

Včera jsem strávila celý den na bylinkovém kurzu. A musím říct, že super. Sešlo se nás pět " bab " různé věkové kategorie. Pravdou je, že já jsem velký, ale opravdu velký začátečník a skoro o všech bylinkách jsem slyšela poprvé v životě. Ale jak jsme si všechny řekly, nikdy není pozdě začít s učením čehokoli.
Ovšem naše paní bylinkářka, která kurz vedla,  to je paní s velkým "B ". Mít alespoň třetinu jejích znalostí tak skáču radostí dva metry vysoko. Myslím, že když napíšu, že měl kurz končit kolem třetí hodiny a nakonec jsme končily kolem půl sedmé už samo o sobě něco vypovídá. Popsala jsem asi 8 velkých A4 z obou stran a to jsem si nepsala všechno. Také jsem pořídila spousty fotek. Teď už jen zbývá všechno si přepsat do nějaké pro mně srozumitelnější formy a k jednotlivým fotkám přiřadit ty správné popisky.

První z rostlinek kterou jsme začaly a která mě velmi zaujala je rostlina BRAHMI, o které jsem neměla až do včerejšího dne ani potuchy, že existuje. Zaujala mě natolik, že jsem si koupila jednu rostlinku i domů.




Jedná se o indickou ajurvédskou bylinu Bacopa monnieri, zvanou též BRAHMI.
Brahmi je údajně jednou z nejvíce používaných bylin v japonské medicíně. Takže zakoupením sazenice budu tak trochu doufat, že když se bylince u mě bude dařit budu mít dost materiálu na přípravu čajů a posléze i tinktury. Tato bylinka se totiž užívá mezi jejími dalšími úžasnými vlastnostmi i k účinnému ovlivnění mozkové aktivity. Takže jejím používáním budu tak trochu doufat, že oddálím situace typu " stojím před lednicí nebo spíží " a nevím co jsem z ní chtěla vyndat nebo nechám si nákupní seznam doma na stole a v krámě pobíhám bezradně od jednoho regálu k druhému a stejně přinesu domů jen 3/4 věcí.
Má samozřejmě i další spoustu dalších úžasných vlastností jako je třeba její používání proti nespavosti, nervovému napětí, proti astmatu ale hlavně jak jsem již psala je prý výborná na zlepšení krátkodobé a dlouhodobé paměti, protože zlepšuje cirkulaci krve v mozku.
Rostlinka vyžaduje polostín a větší zálivku, protože roste v Indii na bažinatých březích řek. Od konce května do poloviny září ji můžeme pěstovat v polostínu na zahrádce, ale na zimu ji musíme přenést domů a pěstovat v polostínu při pokojové teplotě. Tuto bylinku by neměly užívat těhotné a kojící ženy, což při mém věku nehrozí ani jedno a děti do 6 let.
Bylinka je dost hořká ( vyzkoušela jsem na vlastní kůži ) a tak se doporučuje spíše příprava odvaru nebo tinktura.
Odvar: 2 kávové lžičky sušené nati zalijeme 1/4 l studené vody a necháme 10 minut zvolna vařit na mírném ohni. Slijeme a pijeme 3 šálky denně.
Tinktura: čerstvou nať necháme zavadnout, natrháme na kousky a zalijeme vodkou tak, aby byla potopená.Necháme vylouhovat 10 dní, slijeme a vymačkáme. Používá se 1/2 kávové lžičky 2x denně.

Toť jsou moudra, která jsem včera načerpala na kurzu, něco jsem si ještě o této zázračné bylince našla na strýčku Googlovi a musím říct, že mě milé BRAHMI zajímá čím dál víc. Tak už jenom rostlince popřát, aby se jí u mě dařilo a uvidíme v budoucnu, jestli se na mé osobě také projeví její zázračné účinky.

Hezkou neděli všem přeje
vaše EvaLuna

2 komentáře: