Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

středa 2. ledna 2019

Biskupský chlebíček,

můj první v životě. Nevím proč, ale dostala jsem na něj chuť ( rozuměj, chuť ho upéct ) a zároveň zpracovat zbytky kandovaného ovoce a čokoládových polev.

A tak se včera peklo a zdobilo. A asi se i povedlo, i když jsem tu potvoru nemohla upéct.






Původní recept jsem si trošku upravila dle zásob ve špajzu a lednici.

BISKUPSKÝ CHLEBÍČEK

18 dkg másla
18 dkg moučkového cukru
22 dkg hladké mouky
asi polovinu prášku do pečiva
4 vejce ( žloutky do těsta, z bílků ušlehat sníh a přidat až na závěr )
zbytky sušeného ovoce ( v mém případě kandované ovoce a brusinky )
zbytky čokoládové polevy

Povolené máslo jsem vyšlehala spolu s cukrem až se vše krásně spojilo, přidala žloutky, mouku s PDP ( prášek do pečiva ), sušené ovoce ( na něj jsem předtím nasypala lžíci hladké mouky a pečlivě rozmíchala, aby se mi z něj neudělala jedna velká hrouda ) a nakonec jsem postupně zamíchala sníh z bílků. Příště by to možná ještě chtělo přidat pár lžic mléka, těsto se mi zdálo dost tuhé.

Lžící jsem nanesla do vymazané a vysypané formy a pekla v troubě ( horkovzduch ) na 150 stupňů cca 50 minut. V tomhle případě je kontrola špejlí naprosto nezbytná !!!

Po vychladnutí jsem chlebík vyklopila na tác vystlaný alobalem ( kvůli čokoládové polevě aby šel odlepit ). A protože mi celkem vyskočil, ozdobila jsem ho nakonec tak, jak se pekl. Na chuti mu to neubralo.

Dnes poprvé po dovolené v práci, ráno to byl celkem šok po zazvonění budíka v pro mne nekřesťanskou hodinu. Ale zjistila jsem, že to potřebuji. Doma bych byla za chvíli líná jako veš a vážila metrák.
Letos to vyšlo krásně, tři dny na rozjezd a víkend, aby si tělo zase pomaloučku zvyklo vstávat.
Navíc u nás začalo kolem desáté hodiny dopolední sněžit a do toho foukal hrozný vítr. Teď to všechno krásně zmrzlo a ráno bude na silnicích asi pěkná klouzačka. Tohle na zimě nesnáším. Já razím teorii, že sníh má být jenom na horách. Tam s ním všichni počítají.

Přeji všem krásný večer
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna





2 komentáře:

  1. Vypadá moc dobře. Do práce si mi taky nechtělo a klidně bych doma ještě lenošila (možnái proto, že jsem neměla mezi svátky dovolenou). A nebo by mohli trvale zavést ještě jeden volný den v týdnu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě dovolenou měla, sice takovou kuchařskou, ale nemusela jsem ráno vstávat do zimy.
      Děkuji za komentář a přeji hezký den

      Vymazat