Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

čtvrtek 2. července 2020

Jahodová bublanina

Celý minulý a tento týden jsem byla přepnuta do módu výroby marmelád.
Očesala jsem rybíz, natrhala jahody, nějaké ještě koupila, borůvky jsme dostali. A tak se šlo zavařovat.
Zavařovala jsem dokonce tak intenzivně, že budeme mít marmelád plný sklep, tedy až se najde dobrovolník, který je tam odnese. Až se zima zeptá, můžu říct, že já jsem připravená. Nejvíc jsem se vyvztekala s rybízem, protože jsem si sice koupila mlýnek na ovoce, ale nakonec se ukázalo, že větší krám aby jeden pohledal. Když jsem vyzkoušela všechno možné i nemožné a výsledek byl nula, šlehla jsem s milým mlýnkem do koše a udělala rybízovou marmeládu sice pracnějším, ale jak se nakonec ukázalo lepším postupem. Klasicky otrhat rybíz pěkně kuličku po kuličce, rozvařit a pěkně ručně přes sítko propasírovat šťávu.

A protože mi ještě trochu jahod zbylo a co si budeme povídat, ty nevydrží v lednici věčně, rozhodla jsem se upéct bublaninu. U nás to sice není žádná TOP buchta, ale je to rychlý a žaludek si to přebere.



Blbý je, když sáhnete do spíže pro polohrubou mouku a je tam sotva 20 dkg.
Takže rychle nakoupit mouku, mezitím mi okapaly jahody a šlo se péct.

JAHODOVÁ BUBLANINA ( nebo samozřejmě jakékoli jiné ovoce )

44 dkg polohrubé mouky
1PDP
30 dkg g cukru
15 dkg oleje ( cca půl 1/4 l hrnku )
15 dkg mléka
6 vajec
kdo chce, může přidat špetku citrónové kůry.

Vyšleháme celá vejce s cukrem do pěny !!!! A nebát se toho, musí být řádně prošleháno.
Potom přidáme olej, prošleháme, přidáme mléko, prošleháme a naposledy mouku, do které jsme zamíchali prášek do pečiva. Poklademe ovocem a dáme péct do trouby.

Já jsem měla plech ( 24 x 36 cm ) a pekla jsem na horkovdzuch při 150 stupních skoro hodinu.
Moje trouba je z roku raz, dva, takže jsem po 40 minutách musela přes buchtu přehodit alobal a dopékat ještě dalších 20 minut. Kontrola špejlí je samozřejmost ( ta mi totiž ukázala, že střed ještě není pečený ).

Pokud budete mít úrodu ze zahrádky a budete mít chuť na bublaninu, můžete vyzkoušet.

Hezký večer všem
přeje vaše EvaLuna

1 komentář:

  1. Ewko zdravím vás. Já mám doma ještě "komunistický" litinový mlýnek na odšťavnění ovoce. Ten stále slouží. Dnešní výrobky mi přijdou k ničemu. Tak jsem takto udělala část rybízu na šťávu a k tomu přidala nakrájené třešně, muchovník, nakrájené citróny, trošku celých bobulek červeného rybízu a broskve. Marmelády jsou chuťově výborné. Počasí nehezké, včelky letos neopylovaly květy, a když kvetly stromy tak nelétaly, protože bylo mrazivo. Ovocná úroda nic moc, tak i za tu trošku džemu jsem moc ráda. A bublaniny jsou vždycky výborné. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat