Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

pondělí 11. února 2019

Paní zima se nevzdává

Všechny vás po delší odmlce zdravím. Tahle zima mi dává celkem zabrat, jeden den sněží, druhý den prší, potom mrzne a nakonec je 10 stupňů. Lidé v mém okolí padají s virózou, já sama mám také celkem dobře našlápnuto. A tak co to jde polehávám, piju čajíčky, cpu se vitamíny a čtu nebo sleduji seriály na tabletu. Mimochodem, ten je fakt k nezaplacení.
Teď o víkendu jsem dočetla jednu knížku z knihovny a uvařila rillettes. To byl můj maximální výkon.



Tahle mňamka se naštěstí vaří celkem sama, kromě občasného zamíchání se masu na sporáku nemusíte věnovat a výsledek je taková hodně lepší vepřová konzerva. Já jsem z jedné skleničky ještě udělala pomazánku a na měkkém chlebíku s kyselou okurkou to nemá chybu.

Knížka od mé oblíbené autorky.
Mám ráda její styl psaní historických románů a když vyjde nějaká nová kniha, nikdy neodolám.




Anotace:

Francouzský venkov na konci 19. století. Prostředí plné pověr, předsudků, klepů a nedůvěry k „přivandrovalcům“. Zanedbaný statek, na němž bez nadšení hospodaří bývalý právník André Trevillon s hrstkou služebnictva a postiženým synem. Tak vypadá místo, kam se v tísni uchýlí mladá žena prchající z ohroženého domova.
Alžb
ěta zpočátku hledá jen dočasný azyl, netouží zasahovat do života místních lidí, ale je natolik odlišná, že se brzy stává terčem útoků. Má dost odvahy, aby se ubránila a zároveň tím zcela změnila život lidí na statku. Napovrch však vyplouvají stará tajemství a přes všechnu Alžbětinu snahu se neodvratně schyluje k tragédii…

Čtení a jídlo k sobě jde celkem dobře, ne ?
Mně tedy určitě.

přeji všem hezký den.
všechny vás zdravím

vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat