Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

čtvrtek 3. srpna 2017

Klášter mezi kapkami deště

Po úmorných vedrech která v posledních dnech panovala jsme se rozhodli, že pokud chceme absolvovat nějaký výlet, měli bychom se rozhoupat. Dovolená končí a už nebude k dispozici tolik času na výletování. Ráno jsme vstali, udělali rychlou snídani a vyrazili. Směr - klášter Teplá. Už jsme ho totiž při našich výletech 2x minuli a teď jsem chtěla tzv. uzavřít kruh. A také když jsme jeli při cestě zpět kolem, tak nám přišlo, že auta padala z parkoviště a popravdě, to já moc nemusím.
Takže dnes den D. Na netu jsem si zjistila, že se uvnitř nesmí fotit. To pro mě bylo docela velké zklamání, ale dobrá, žádné foto. Po cestě začalo pršet a když jsem parkovala na parkovišti, pořád pršelo. Jasně, když nejsem spálená od sluníčka na troud, tak zmoknu jako slepice. Ale co, nejsme z cukru. Obloha zatažená a do toho jsem zjistila když jsem si chtěla vyfotit nádvoří, že mi nefotí foťák. Něco jsem někde musela zmáčknout a spoušť se nedala přemluvit k tomu, aby mačkala a dělala fotky. Takže já nervózní že mi nejde foťák, manžel  nervózní, že já jsem nervózní. Nakonec jsem miláčka ( myšlen fotoaparát ) odnesla vzteky do auta a pořídila pár snímků mobilem.
My jsme absolvovali prohlídku kostela, který je zasvěcen Zvěstování Páně. Je dlouhý kolem 62 m a jeho výška je asi 15 metrů !!! A je naprosto nádherný. V kostele jsou dvoje varhany a myslím si, že když se uvnitř pořádají koncerty musí jít o mimořádný zážitek. Potom jsme navštívili knihovnu. Opět nádhera !!! Zajímavostí je to, že knihovna je i dnes přístupná nejen jako prohlídková trasa, ale i vážným zájemcům nebo historikům, kteří si potřebují něco v knihách ověřit. Pro mě by to asi nebylo, protože obaly od knih Steelové, Erskinové nebo Julie Garwood jsem tam nikde nezahlédla😁
Ale abych to shrnula, premonstránský klášter je nádherný a určitě stojí za to ho navštívit ...

A tady pár snímků ......... kvalita není nic moc, ale klášter a ostatní budovy se snad dají rozeznat.









To je z našeho dnešního výletu vše. Chtělo by se mi napsat UŽ JSME DOMA Z VÝLETU, NEZMOKLI JSME UŽ JSME TU, ale nebyla by to pravda. Zmokli jsme !!!!

hezký zbytek čtvrtečního dne
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

1 komentář:

  1. Do kláštera v Teplé už jsme se taky několikrát chystali, ale pořád na to nedošlo. Připomněla jsi mi to svým článkem :-).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat