Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 4. března 2017

Výlet do dětství

Včera jsem nestihla nakoupit, měnili nám vstupní dveře do bytu, akce na celý den. Vybourat, vsadit nová futra, zapěnit, zabetonovat, přeštukovat. Měla jsem z toho docela strach, původní dveře byly zasazené do starých špalet, nedovíraly se, byly celé otlučené a vypadaly, že se jednoho dne sami vyvrátí z pantů. Ale vše dopadlo k mé naprosté spokojenosti. Myslím, že montéři na mě budou vzpomínat ještě dlouho.
Ale tím pádem doma nic kloudného ke snídani. A potom mi najednou, z ničeho nic vyvstala v hlavě vzpomínka na krupicovou kaši. Ani nevím proč. Možná to bude tím, že moje milovaná babička by teď v březnu slavila narozeniny, nebo tím, že jsem po úklidu po zednících byla utahaná jako kočka.

Nicméně jsem dostala neodolatelnou chuť právě na ni. Od vzpomínek k činu nebylo daleko. A tak jsem se dnes vrátila zpátky do dětství, kdy jsem jako malá holka byla u babičky a ona mi ji dělávala k snídani nebo k večeři, když jsem se s modrými rty promrzlými ze sáňkování nebo bruslení vracela k ní domů. Vidím to, jako by to bylo včera. Samozřejmě jsem jí potom dělávala mým synům když byli malí, ale to už bylo něco úplně jiného.

A tak jsem se dnes ráno vrátila do dětství ...............




Kaše se jedla pěkně od okrajů, které už nebyly tak horké a lžičkou se nabírala pěkně kolem dokola.


No snědla jsem všechno !!! A moc jsem si pochutnala.
A co vy ? Jak to máte se vzpomínkami do dětství kdy o vás pečovala babička ????

Přeji vám krásnou slunečnou sobotu.

Všechny vám zdraví
vaše EvaLuna

6 komentářů:

  1. Můj muž by se olizoval až za ušima, krupicovou kaši má stále rád :o)). Bohužel já jsem nezažila ani jednu babičku, takže si pamatuji jenom tu maminčinu a ta byla také skvělá - protože jsme prostě byly děti.
    Krásné dny Evo.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už kaši nedělám, nikdo ji u nás nejí. Ale pochutnala jsem si opravdu moc.

      Vymazat
  2. Dneska už bych si krupicovou kaši asi nedala, ale provází mě celým životem. Nejdříve mi ji vařila babička, snad po každé, když jsem k ní přišla na noc. Pak jsem ji často dělala mým dětem. Když byly větší, vařily si ji sami, třeba když přišly ze školy. No a zrovna včera ji u nás měla naše vnučka.
    Pěkný večer
    H.

    OdpovědětVymazat
  3. Mňám, krupicová kaše! Hned bych si ji Evi dala, miluju jí. :-) Je to dobrůtka a na kakau, cukru a máslíčku co se dává navrch nikdy nešetřím... Taky jí jíme pěkně od krajů, nechápu ty, kteří všechno zamíchají dohromady!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neměla jsem jí léta, ale opravdu jsem si na ní pochutnala ....

      Vymazat
  4. Jéééé, kašička. Zrovna nedávno jsem si ji uvařila. Kakao s moučkovým cukrem a hodně máslíčka. Nemíchám. Stejně jako vy jím od krajů.

    OdpovědětVymazat