Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 2. října 2016

Nikým nezván, nikým nevítán ....

Nejedná se prosím o žádnou návštěvu z okruhu mé rodiny nebo přátel, ale o jednoho nezvaného návštěvníka na zahradě. Sotva jsem se jakž takž zbavila přesličky, a to tak, že jsem ji nakonec jednoduše vytrhala, objevil se na zahradě krtek.
Jako kdyby si ryl v trávníku, dobrá, vzhledem k tomu, že ještě pořád kátruji zbytky hlíny se vlastně u mně ani o žádný pořádný trávník nejedná. Tam, kde jsem nenasypala travní semeno je jedna velká džungle plevelu. Ale záhony, to je něco jiného.
Jako na jedné straně ho chápu, v překátrované hlíně se asi skrývá občas nějaká ta tučná žížala nebo brouček a tak má můj nezvaný návštěvník jak já říkám oběd i večeři bez práce.
Ale mohl by brázdit jenom po trávníku a mým záhonkům se obloukem vyhnout. Ale to ne, páníčkovi se líbí mi podrýpávat kytičky což se zase nelíbí jim. Zatím se tedy všechno tváří zeleně, ale to už nemusí být po jeho další návštěvě pravda.



Hlínu u Kleopatřiny jehly mi zvedl tak, že se probořily i kameny.




Stejně tak na druhém záhonu.




Potom si zvesela vytvoří hromádku na trávníku




Vezme to podél plotu pod dalším záhonem ............


aby následně udělal další hromádku na překátrované hlíně.



Takže jsem zahájila boj napřed po dobrém. Včera jsem v Hornbachu koupila trávníkové hnojivo s odpuzujícím účinkem proti krtkům. Kdyby vážně účinkovalo, zabila bych hned dvě mouchy jednou ranou.Krtek by odtáhl do pryč a já bych měla alespoň pohnojený trávník. Taky jsem zakoupila dva ( víc jich u nás neměli ) větrníky a zasunula je do plastové lahve. Synek mi dnes poradil dát je spíš do lahve od piva nebo šťávy, dělá to prý větší hluk. Jenomže na to už nedošlo, moji výpravu na zahradu překazil déšť. Ale všechno zlé je pro něco dobré. Zase se mi krásně zalije tráva co jsem dneska poházela na další nakátrovanou zem.

A to je dnes všechno.
Kdyby jste měli nějaké zaručené rady jak krtka vystrnadit ze zahrady, sem s nimi.

Jinak vám přeji krásnou i když deštivou neděli.
Vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat