Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

čtvrtek 4. ledna 2018

Knížka od Ježíška ....

První knížka, kterou jsem od Ježíška dostala byla od spisovatelky KATE MORTONOVÉ - ZTRACENÝ SLIB. Paráda, tuhle spisovatelku neznám a musím říct, že Ježíšek asi věděl co dělá. Tedy určitě věděl, že bez knihy pod stromečkem nejsou ty pravé Vánoce a navíc se mi opravdu trefil do vkusu. Knížku jsem přečetla za tři dny a musím říct, že jsem byla nadšená. Uvidíme jak to bude s těmi ostatními, protože jich bylo samozřejmě víc.
Ale o těch až příště.
Knížka se mi četla velmi dobře, konec byl překvapivý, na mně tedy až neuvěřitelně, ale prozradit ho samozřejmě nemůžu, protože kdyby si ji chtěla některá z vás přečíst, moc bych jí nepomohla. Ale už od začátku mě zcela vtáhla do děje a když jsem se zorientovala ve dvou časových liniích a postavách v nich, už jsem jenom četla a četla.





Anotace:
Je červen 1933 a Loeanneth, venkovské sídlo Edevanových, se připravuje na tradiční oslavu letního slunovratu. Šestnáctiletá Alice Edevanová je jako na trní: nejenže vymyslela dokonalou zápletku pro svou detektivku, ale je také až po uši zamilovaná. Jenže než udeří půlnoc a noční oblohu rozzáří ohňostroj, utrpí Edevanovi bolestnou ztrátu, po níž opustí Loeanneth nadobro.
O sedmdesát let později je po jednom nepovedeném případu seržantka londýnské policie Sadie Sparrowová poslaná na nucenou dovolenou, a tak odjede ke svému dědečkovi do Cornwallu. Když uprostřed hlubokého lesa narazí na opuštěný dům obklopený zpustlou zahradou a dozví se o malém chlapci, který beze stopy zmizel, probudí se v ní profesní ctižádost. 
Tou dobou vede Alice Edevanová, nyní stará dáma, život uspořádaný téměř stejně pečlivě jako detektivky, které ji proslavily. Až jednou začne mladá policistka klást otázky o minulosti její rodiny a probudí zpět k životu složitý propletenec tajemství, před nimiž Alice celý život utíkala.

zdroj: databáze knih


Také jsem se rozhodla udělat si konečně pořádek v receptech, mám je v šanonech bez ladu a skladu.

A tak jsem včera zašla do KIK a čekalo tam na mě překvapení v podobě těchto nádherných desek za pár korun. První krok mám tedy za sebou a teď už zbývá udělat si čas a hlavně mít chuť na rozdělení receptů podle tématu. To bude sice horší, ale jednou na to určitě dojde.



No řekněte sami, není to krása ????

U nás zase prší jen se leje, je ten pravý čas pustit se do čtení další knížky.

Všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

3 komentáře:

  1. Díky za tip knižní, píšu si Evo. Recepty jsem si asi před dvěma roky rozdělila pečlivě podle témat - polévky, hovězí, vepřové, drůbež, přílohy, omáčky, těstoviny atd. No, jsem detailista :o)). Zatím vše v papírových nadepsaných deskách a myslím, že by si zasloužily recepty hezčí obal. Tak snad jednou...
    Měj se moc hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klobouk dolů, mít takhle srovnané recepty byl vždycky můj sen. Snad v příštím životě. Děkuji za komentář a přeji krásný den.

      Vymazat
  2. Já mám pár receptů (hlavně vánoční cukroví) v ušmudlaném sešítku z dob, kdy jsem začala bydlet sama. A teď si píšu recepty na blog :-). Šanony vypadají pěkně, možná do Kiku taky kouknu...
    Knížka nevypadá špatně, jen nevím jestli dvě dějové linie pro mně nebudou moc komplikované - čtu před spaním po malých kouskách (a ne každý den), tak se bojím, abych se v tom neztrácela...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat