Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

úterý 2. ledna 2018

Vanilkové rohlíčky

Dnes první den v práci v novém roce. Změnit na datumovce rok z 2017 na 2018 a už jsme v pracovním kolotoči jako by ani žádné svátky nebyly.
Ale byly a bylo moc příjemné vypnout hlavu a soustředit se na něco úplně jiného. Třeba na to, jak snídám až kolem deváté hodiny ranní a pochutnávám si na tvarohové štole.
Tak, to je minulost a teď vlastně také do minulosti, protože vanilkové rohlíčky už do ní také patří.





Dělám jich každý rok jen pár pro manžela, protože ani já, ani kluci je nejíme. Ale v práci jsem s nimi sklidila úspěch, tak asi nejsou tak špatné.

Vanilkové rohlíčky

28 dkg hladké mouky
7 dkg moučkového cukru
10 dkg mletých mandlí
20 dkg másla

Na obalení moučkový cukr promíchaný s vanilkovým.

Já rohlíčky nedělám ručně, ale vyválím vyšší placku a vykrajuji je formičkou.
Když jsem kdysi v pravěku rohlíčky dělala ručně, nevím proč, ale spousta se jich rozlomilo při obalování v cukru a mohla jsem být opatrná jak jsem chtěla. A potom jsem si někde na netu přečetla, že když se rohlíčky vykrajují, tak se nelámou. Jo, jo, strejda Google měl zase jednou pravdu.
Nelámou !!!
Ještě informace o pečení, pekla jsem na horkovzduch při 175 stupních asi 6 minut a potom jsem snižovala teplotu na 150 stupňů na cca 4 minuty. Ale každému peče trouba jinak, takže bych to zhodnotila do zezlátnutí.

Přeji vám všem krásný pondělní večer v novém roce 2018.
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna



Žádné komentáře:

Okomentovat