Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 14. října 2017

Konečně pátek

Už jsem se na něj těšila od pondělí. Tohle počasí mě zkrátka nesvědčí, ráno je tma,  mlhavo, v pondělí jsem dokonce ráno škrábala skla na autě !!! Takže počasí opravdu náladové, prostě pravé podzimní. Také jsem se byla podívat v KIKU, sháněla jsem totiž košíčky na muffiny. Samozřejmě je neměli a paní u pokladny mi říkala, že je teď dostávají pouze jako sezónní zboží. Na to, že mají vánočních ozdob plné regály si tím nejsem moc jistá.









No nic, budu si pro ně muset zajet někam jinam, protože poslední zásoby jsem spotřebovala na úžasné perníkové muffiny. Pekla jsem je minulou sobotu na zkoušku z poloviční dávky, v neděli už z celé.A musím říct, že opravdu nemají chybu. Synek říkal, že je to to nejlepší co jsem v poslední době upekla. Ale to říkal i o švestkovém koláči, na který jsem dávala odkaz v jednom z posledních příspěvků.
Takže jestli na tom nejste se zásobou košíčků na muffiny tak bídně jako já, můžete si je teď o víkendu upéct.



Z celé dávky bylo 36 kousků muffin a snědli se v podstatě obratem.

RECEPT NA PERNÍKOVÉ MUFFINY

2 hrnky hladké mouky
1 hrnek polohrubé mouky
2 hrnky mléka
1 hrnek oleje
1 hrnek cukru
asi 2 lžíce čokoládového pudinkového prášku
2 vejce
1/2 PDP
1/2 prášku do perníku
1 vanilkový cukr
asi 3 lžíce kakaa
2 lžíce rybízové marmelády
1 strouhané jablko
1 lžička skořice

Smíchala jsem si vše suché dohromady a postupně jsem přidávala do tekutých ingrediencí, které jsem si rozmíchala v jiné misce.
Pekla jsem v troubě na 175 stupňů asi 20-25 minut.

V původním receptu byl celý pudinkový prášek a oba prášky, jak do pečiva, tak do perníku. To se mi zdálo moc, tak jsem si recept trošičku upravila. Strouhané jablko je tam také navíc, ale muffiny byly krásné vláčné a nebyly vůbec suché.


A to je z mého kulinářského okénka vše
přeji všem krásnou a slunečnou sobotu
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

1 komentář:

  1. Mufiny s nádechem do perníkova (včetně toho strouhaného jablka) dělávám taky a jsou moc dobré. Příště zkusím přidat i ten pudingový prášek a marmeládu ...
    Košíčky na mufiny jsem vyřešila nákupem silikonových. Sice mám pak mufiny "nahaté", ale košíčky jsou po ruce vždycky, když se rozhodnu péct.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat