Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

středa 20. září 2017

Tak nevím,

kterou tu přesličku ve svých záhonech vlastně mám. Léta jsem jí brala jako nechtěný plevel, který je nutno vykopat a vyhodit, ale když jsme to probíraly s mojí masérkou, divila se, proč si jí nedávám při koupeli do vany. No nedávám, protože se převážně sprchuji a také co si budu namlouvat by mě to nikdy ani ve snu nenapadlo. Takže jsem v neděli chvilku sedla k počítači, abych ve finále zjistila, že přesliček je hodně druhů a některé patří mezi ty hodné, tzn. léčivé a některé jsou jedovaté. Vzhledem k tomu, že jsem zahradník amatér hrubého zrna, tak se asi nebudu o identifikaci toho mého plevelu ani pokoušet. I když jsem vlastně skoro přesvědčena, že mi na celé zahradě roste přeslička rolní, která patří mezi ty hodné a tím pádem léčivé. Co si myslíte podle obrázků vy ??? Máte s přesličkou nějaké zkušenosti ???



Skoro to vypadá, jako by jí tam někdo vysadil ......


Ale nevysadil ....


To ona sama ....




Záhonek jsem vyplela a dobře jsem udělala. Od neděle u nás prší každý den.

A také jsem úplnou náhodou našla super stránky, na kterých je všechno krásně popsáno a vysvětleno. Takže kdyby některá z vás chtěla dělat hokusy pokusy s přesličkou, určitě můžete nahlédnout a načerpat nějaká moudra. Já spíš budu přemýšlet jak se jí zbavit, ale mám takový pocit, že je to zhola nemožné. Ale pokud se někdy rozhodnu zabývat přesličkou blíže, nebude to určitě dříve než v příštím roce. Níže je odkaz na stránky o bylinkách:

http://www.bylinkyprovsechny.cz/byliny-kere-stromy/byliny/156-preslicka-rolni-ucinky-na-zdravi-co-leci-pouziti-uzivani

Přesličce zdar, nebo raději nezdar.
Všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

2 komentáře:

  1. Myslím, že mám na zahradě tu samou co ty Evo :o) a také ji vyhazuji. Nepřijde mi, že je to ta léčivá, ale vlastně jsem to ani ještě nezjišťovala. Tak nějak vnitřně ji do své bylinkové zahrádky nezařazuji. Nu, možná že špatně, nevím...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně, také jí vyhazuji. Není lehké se jí zbavit:(
      Děkuji za komentář a přeji hezký den.

      Vymazat