Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

sobota 29. července 2017

Nakonec je to PAZVONEK

Asi před třemi týdny jsem si v náhlém pohnutí mysli koupila v M.A.T.U oblouk na popínavé rostliny. Chudáka jsem vozila v kufru auta, protože jsem si nebyla jistá kterou popínavku k němu mám vlastně koupit. Původně jsem si myslela na klematis, ale ty mám na zahradě už dva, takže jsem usoudila, že by to chtělo něco jiného. Ale co ??? Břečťan ani psí víno jsem nechtěla, popínavá hortenzie by asi nebyla špatná, ale mám na zahradě jednu chudinku takže výsledek by byl nejistý a tak když jsem byla kupovat bylinky na Kotvičníkové farmě ( http://www.kotvicnikovafarma.cz/)
a povídaly si s majitelkou p. Janoutovou o bylinkách slovo dalo slovo a odvážela jsem si dva kusy bylinky, která se jmenuje pazvonek. Že jsem do té doby neměla ani zdání že něco takového existuje vám asi nemusím vůbec zdůrazňovat😃. A tak ve čtvrtek došlo jak na oblouk tak na tuhle popínavou bylinku. Já mám tedy zatím spíš takový pazvoneček, ale snad se jí u mě bude líbit a příští rok mě obdaří nějakým tím květem. Bylinka je mrazuvzdorná, měla by kvést v červenci takže pokud mi nezmrzne, nesežerou ji slimejši nebo nějaká jiná havěť tak bych se z jejích květů mohla těšit už v příštím roce.

zdroj: google

zdroj: google

zdroj: google
 Bylinka by měla vypadat asi takhle ............



Já mám zatím tyhle dvě miniatury.

Jako bonus má bylinka tyhle vlastnosti, ale já jí využiju spíše jen na ozdobu.

Vytrvalá liána dorůstající délky 2 – 3 metry. Má masivní kořen. Zabarvením a vůní připomíná známější ženšen. Není příliš náročná na místo a v našich podmínkách bez problému přezimuje. Květy dang shenu jsou tvarem zvonovité, asi 2 cm dlouhé a široké, zelenožluté s jemnými růžovými tečkami zespodu. Kvete v červenci.Vyžaduje slunné stanoviště nebo polostín a běžnou půdu. Zvyšuje počet červených krvinek. Používá se při astmatu, horečce, impotenci, nespavosti, diabetu, hypertenzi, chudokrevnosti, proti střevním potížím a zánětu ledvin. 

V příštím týdnu hlásí rosničky pěkné vedro, takže já budu zalévat a zalévat aby mi na zahrádce všechno přežilo.

Přeji všem krásnou sobotu (ježíšmarjá už je sobota, týden dovolené za mnou😡 ) a já jsem kvůli počasí kdy u nás skoro pořád pršelo na zahradě pořádně nic neudělala. A jestli budou taková vedra jaká hlásí předpověď počasí, tak asi ani neudělám. Když prší je to sice fajn, nemusím zalévat, ale okopávat v gumových rukavicích s deštníkem nad hlavou jsem ještě nezkoušela. Ale okopávat se slunečníkem nad hlavou vlastně taky ne. No, všechno je jednou poprvé ...........

všechny vás zdravím
vaše EvaLuna


4 komentáře:

  1. Jé, taky bych si ráda někdy něco vypěstovala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy udělá radost i malá kytička v květináči ....:)

      Vymazat
  2. Milá EvaLuno, člověk se pořád učí. O této květině jsem neměla ani ponětí. Taky jsme loni vztyčili bránu do zahrady, pne se nám tam zimolez, klematis a hrachor. Budu ráda, když nakouknete i na moji zahradu.
    Krásné léto přeje Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Míšo,kouknu ráda, zahrady ty já v poslední době můžu:)
      přeji pěkný den

      Vymazat