Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

neděle 23. října 2016

Čas jablek

A je to tady. Podzim, nádherně barevný, občas otravný když venku fouká vítr a prší, ráno tma když jdu do práce. Ale také nám na zahrádce dozrála jablka. A tak jsem dostala chuť na jablkový koláč. A protože z jablek peču většinou štrůdl, rozhodla jsem se upéct zase pro změnu něco jiného.

Volba padla na jablkový koláč. A tak když jsem byla minulý týden navštívit IKEU, koupila jsem si tam i jednoho pomocníka na krájení jablek.


A tenhle pomocníček se ukázal být naprosto skvělou volbou.


Takže jablkový koláč byla vlastně taková rychlovka






A kdyby si některá z vás měla chuť ho upéct, tady je recept.

JABLKOVÝ KOLÁČ

Těsto:

15 dkg polohrubé mouky
15 dkg hladké mouky
8 dkg práškového cukru
4 žloutky
15 dkg másla
1/2 sáčku prášku do pečiva
kdo chce, může přidat nastrouhanou citronovou kůru - já jsem jí nedávala
trošku mléka kdyby bylo těsto tuhé, já jsem dávala odhadem asi 3 lžíce

Náplň:

4 - 5 jablek ( podle velikosti )
1 vanilkový cukr, my měli jablka sladká sama o sobě, takže bohatě stačil
kdo má rád, přidá rozinky
3 dkg másla na orestování jablek
skořice

Sníh:
4 bílky
10 dkg práškového cukru
Já jsem nesladila vůbec a koláč byl sladký tak akorát

vlašské ořechy

Na kousku másla jsem orestovala nakrájená jablka, přidala skořici a vanilkový cukr. Jablka pustila šťávu tak jsem ji nechala odpařit a nechala je vychladnout.

Předtím jsem si udělala těsto, vyválela placku a dala ji zapéct na chvilku do trouby.
Pekla jsem na 175 stupňů asi 10 minut.

Z bílků jsem si ušlehala sníh, do kterého jsem kápla pár kapek citronové šťávy.

Po vyndání těsta z trouby jsem na něj přesunula jablíčka, pěkně je rozprostřela a na ně jsem dala sníh z bílků a zasypala jsem všechno nasekanými vlašskými ořechy.

Dala jsem zpátky do trouby a pekla jsem asi 20 minut než sníh zrůžověl a oříšky dostaly zlatavou barvu. Já jsem koláč ještě posypala cukrem, protože jsem nesladila sníh. Rodina chválila a jedla a chválila a jedla. Takže asi budu brzy péct znovu. Koláč byl lepší druhý den, protože se vše krásně rozleželo.

Krásnou neděli všem
všechny vás zdravím
vaše EvaLuna

Žádné komentáře:

Okomentovat