Moje Genius Loci

Moje Genius Loci

středa 9. října 2013

Křehké placky

Dnes jsem na žádost rodiny pekla křehké placky. Placky jsou náš rodinný recept, který mám od mojí zlaté babičky, která již bohužel není mezi námi. Vždycky si při jejich pečení vybavím její bramboračku nebo boršč a placky. Božská mana. A tak dnes byla k večeři zeleninová polévka a placky. Já dělám placky léta letoucí od oka a nikdy se mi nestalo, že bych je měla tvrdé. Kamarád je u nás jednou ochutnal a byl z nich úplně nadšený. A tak jsem  recept s postupem výroby poslala jeho mamince, aby mu tu dobrotu mohla doma také upéct. Nevím kde udělali soudruzi chybu, ale prý to u nich doma nejedli ani psi, protože to nemohli ukousnout. Tak tedy opravdu nevím.

Jak jsem již psala dělám je od oka, ale když jsem dělala tyhle zkoušela jsem si suroviny odvážit.
Potřebujeme:
asi 40 dkg polohrubé mouky
sůl
smetanu ke šlehání ( šlehačku )
asi 4 dkg Hery ( rozpustit )
asi 1 1/2 dcl mléka

Do mísy nasypeme mouku, osolíme a přidáme rozehřátou Heru. Potom přilijeme celou šlehačku a postupně přidáváme mléko. A mícháme a přidáváme mouku, aby se těsto nelepilo a mělo konzistenci asi jako na knedlíky. Vyklopíme z mísy, rozdělíme na 5 bochánků, uděláme placky a dáme na plech vyložený pečícím papírem. Vezmeme nůž a uděláme pár zářezů, aby se nám placky nenafoukly. Nedáváme kynout !!!!
A dáme do předehřáté trouby (elektrická  175 st. ), ale každému peče trouba jinak asi na 40 minut.
Placky hlídáme, když začnou na povrchu zlátnout ( asi po 15 min. ) tak je obrátíme a dopečeme z druhé strany.

osolíme mouku

přidáme rozpuštěnou Heru

přidáme šlehačku

mícháme

přidáváme mouku

uděláme bochánky

placka je asi 1,5 cm vysoká
průměr cca 12 cm

uděláme zářezy a šup do trouby


takhle vypadají placky zespodu !!!! tady jsou již otočené
obracečkou je otočím když mají vespod asi takovouhle barvu

nechat vychladnout

hotovo

večeře je na stole


A protože jsem měla rozehřátou troubu tak jsem upekla na snídani ještě perník, ale mám silné pochyby že do rána vydrží. 
perník hotov



připraveno na ráno

snad do rána vydrží

Všechny zdravím a děkuji za návštěvu
EvaLuna

4 komentáře:

  1. Hmm, ty placky zkusím.... jen mě zarazilo, proč nedáváme kynout, když tam není droždí?
    U nás taky nic do rána nevydrží.... i když peču o půlnoci, ráno koukám do trouby a kroutím hlavou, kdy to ty děti stihly sníst:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Jo jasně, droždí tam není já jsem tím myslela že je děláme hned ....

    OdpovědětVymazat
  3. Placky vypadají zajímavě. Asi by mi chutnaly. Perník nikdy nezklame, u nás je také moc oblíbený a nikdy moc dlouho nevydrží. Hezký večer Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anny u nás nevydrží nic, ale to je asi všude stejné

      Vymazat